Hydrateer en bescherm de huid met voeding

05-06-2021

Voeding is best belangrijk. Ze zeggen toch niks voor niks: "je bent wat je eet"? In deze blog lees je hoe je jouw huid kan hydrateren en kan beschermen tegen UV straling met de juiste voeding. Deze tips kan je perfect inzetten voor het mooie, warme weer wat ons nog staat te wachten!

ANTIOXIDANTEN

Blauwe druiven, rode en paarse bosvruchten zijn een bron van antioxidanten. Ze bevatten ellaginezuur, dit beschermt je huid tegen UV straling en helpt rimpels te voorkomen. Ook bevordert antioxidanten de collageenproductie. Verder werken antioxidanten ook cholesterolverlagend en ontstekingsremmend. 

HUIDHERSTELLLER

Dé groente die helpt in de strijd tegen UV straling zijn tomaten. Deze zitten boordevol lycopeen.. Lycopeen helpt het lichaam om vrije radicalen, die vrijkomen door ultraviolette straling op te ruimen. Eet tomaten of drink tomatensap op het terras (of thuis) om de huid te herstellen na schade door de zon. 

VITAMINE E BOOST MET NOTEN

Krijg je genoeg vitamine E binnen? Dan verbrand je minder snel door de zon. Door zo'n 20 amandelen per dag te eten, is je huid al beter beschermd. Wist je ook dat pindakaas rijk is aan vitamine E?

PROVITAMINE A

Watermeloen is ook rijk aan lycopeen en aan provitamine A.  Dit is een goeie antioxidant die de cellen in het lichaam beschermen tegen vrije radicalen. Ook helpt vitamine A de huid om cellen die beschadigd zijn door de zon te herstellen. Wist je dat provitamine A ook goed is voor je haar en ogen? Ben je geen fan van watermeloen? Wortelen en mango's zijn ook rijk aan provitamine A.